شبکه بهداشت و درمان عباس اباد
۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان
br ENGLISH
رژيم غذايي فرد ديابتي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


رژيم غذايي فرد ديابتي چگونه بايد باشد؟

غذايي مصرف كنند كه مخلوطي از مواد قندي- نشاسته‌اي، چربي، پروتئين باشد ولي انرژي آن غذا محاسبه شده و متناسب با ميزان فعاليت روزانه باشد و حتما حاوي فيبر و ويتامينها باشد و مقدار كافي آب نيز هر روز نوشيده شود

6 وعده در روز لازم است :

 سه وعده اصلي: صبحانه- ناهار- شام

 سه ميان وعده: ميان وعده صبح- عصرانه- قبل از خواب

دقت فرماييد كه زمان، ميزان و مقدار مصرف مواد غذايي بر روي سطح قند خون موثر است .

در طول روز از غذاهايي كه حاوي ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدنتان است استفاده كنيد و از مواد غذايي كه در زير هرم قرار دارد بيشتر بخوريد و از مواد غذايي كه در راس هرم قرار دارد كمتر استفاده كنيد.

سعي كنيد نانها و غلات را با سبوس گندم و جو مصرف كنيد .

از مواد غذايي پرچرب مانند چيپس ، سيب زميني سرخ شده و بيسكويت كمتر استفاده كنيد و سعي كنيد از سيب زميني پخته شده استفاده كنيد .

سبزيهاي پخته يا خام را با روغن و سس خيلي كم تهيه كنيد.

از سس سالاد كم چرب يا بدون چربي براي سالاد استفاده كنيد .

سبزيها را با مقدار خيلي كم آب بپزيد .

از مخلوط پياز و آبميوه و يا سركه براي طعم دادن به غذا استفاده كنيد .

مي توانيد ميزان كمي از چربي استفاده كنيد از روغن زيتون به جاي كره استفاده كنيد و به جاي سس مايونز از خردل استفاده كنيد

 از ماست، شير و پنير بدون چربي يا كم چرب استفاده نماييد.

به جاي آب ميوه بيشتر از ميوه ها استفاده نماييد چون معده را سريعتر پر مي كنند.

 قسمتهايي از گوشت را انتخاب كنيد كه مقدار خيل كمي چربي داشته باشد و چربي هاي اضافي گوشت را جدا كنيد .

 پوست مرغ يا ماكيان را قبل از پخت جدا كنيد .

 فرآورده هاي گوشتي را بيشتر به صورت پخته و يا كبابي (كمتر به صورت سرخ كرده ) استفاده نماييد. 

 

 

1395/04/26
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal